پايگاه خبری همدان پرس، نخستين رسانه آنلاین استان همدان در عرصه اطلاع رسانی
 
 درباره ما | تماس با ما | تعرفه آگهی | شناسنامه | پیوندها | خبرنامه | آرشیو | نظرسنجی | ارسال مطالب | RSS
 
 صفحه نخست | فرهنگ | مجلس | ورزش | حماسه | عکس | شهر و شورا
کد مطلب:  36774تاریخ انتشار:  19 تیر 1397 - 9:17
نسخه چاپی
ارسال به دوستان

 دامپروری؛ شغل جدید صداوسیما!

گزارش روزنامه شرق از يک‌ميليون‌و 200هزار يورو ارز دولتي که شرکت‌هاي زيرمجموعه رسانه ملي دريافت کردند.
به گزارش همدان پرس؛ روزنامه شرق نوشت: فروش زمان پخش رادیو و تلویزیونی به تبلیغات بازرگانی هم امسال برای صداوسیما با تعرفه‌هایی بسیار بالاتر از سال‌های گذشته در جریان بوده، به‌عنوان مثال در زمان پخش بازی‌های جام جهانی هزینه تبلیغاتی هر 30 ثانیه آگهی هم‌زمان با پخش بازی‌ها، به سه میلیارد تومان هم رسید. حالا صداوسیما یک شغل جدید هم پیدا کرده؛ دامپروری. این را از میان جزئیات فهرست ارزبگیران دولتی به دست آوردیم.

شرکت جام‌جم بازرگانی پیشرو که یکی از شرکت‌های محل کسب درآمد صداوسیماست و نامش در فهرست واردكنندگان هزارو 482 قلم کالا با ارز دولتی آمده، 162 هزار یورو به نرخ دولتی از بانک مرکزی دریافت کرده و برای صداوسیما ذرت برای خوراک دام وارد کرده است. البته این شرکت به انتشار نامش در فهرست واردکنندگان خوراک دام همان روز واکنش نشان داد و اعلام کرد برای فعالیت دامپروری خود این خوراک را وارد کرده است.

این درآمدهای میلیاردی در کنار بودجه‌های ارزی و غیرارزی صداوسیما کجا هزینه می‌شود و کدام نهاد نظارتی ریز دخل و خرج این سازمان را بررسی می‌کند؟ این سؤال را با دو نماینده مجلس در میان گذاشتیم. فاطمه ذوالقدر دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس در این باره به «شرق» گفت: «سازمان صداوسیما با وجود دریافت بودجه‌های دولتی و کسب درآمد از محل آگهی‌های بازرگانی همواره برای ما درخواست افزایش بودجه می‌فرستد و متأسفانه تاکنون هیچ گزارشی از صورت‌حساب‌های مالی خود برای ما ارسال نکرده است. ما نیاز به شفاف‌سازی در این زمینه داریم».

احسان قاضی‌زاده‌هاشمی یکی دیگر از اعضای کمیسیون فرهنگی نیز از لزوم شفافیت مالی این سازمان صحبت می‌کند اما راهکار عملیاتی برای آن در میان صحبت‌هایش نمی‌توان یافت. او می‌گوید ما در مجلس تصویب کردیم که سازمان صداوسیما برای سال 97 باید بالغ بر هزارو 700 میلیارد تومان درآمد از محل آگهی‌های بازرگانی به دست بیاورد اما متأسفانه ما شاهد پدیده دلالی در جذب آگهی‌های بازرگانی صداوسیما هستیم.

ما جام جهانی را فرصت خوبی می‌دانستیم که صداوسیما برای تبلیغ کالاهای ایرانی این کالاها را مشمول تخفیف در هزینه‌های تبلیغاتی کند اما این اتفاق نیفتاد. این عضو کمیسیون فرهنگی می‌گوید امسال هیچ عذر و بهانه‌ای برای کسری بودجه صداوسیما را نمی‌پذیریم و در پاسخ به سؤال ما درخصوص لزوم تحقیق و تفحص از این سازمان در هزینه‌کرد و درآمدهای بودجه‌ای و غیربودجه‌ای می‌گوید: ما تلاش خود را می‌کنیم صورت‌حساب مالی این سازمان در حوزه آگهی‌های بازرگانی را از این نهاد دریافت کنیم اما درباره شناسایی و شفافیت مجموع دخل و خرج صداوسیما هنوز تصمیمی نگرفته‌ایم.

ایمیل مستقیم:   info@hamedanpress.irشماره پیامک:   500023370000
نظر شما:
[ لطفاً از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید ]
نام: 
نظر شما: 
*
ایمیل: 
نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.
*       
 
 صفحه نخست | فرهنگ | مجلس | ورزش | حماسه | عکس | پیوندها | آرشیو | RSS
همدان پرس؛ رسانه آنلاین با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به همدان پرس است و باز نشر مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است
info@hamedanpress.ir