پايگاه خبری همدان پرس، نخستين رسانه آنلاین استان همدان در عرصه اطلاع رسانی
 
 درباره ما | تماس با ما | تعرفه آگهی | شناسنامه | پیوندها | خبرنامه | آرشیو | نظرسنجی | ارسال مطالب | RSS
 
 صفحه نخست | فرهنگ | مجلس | ورزش | حماسه | عکس | شهر و شورا
کد مطلب:  428تاریخ انتشار:  25 آبان 1393 - 13:3
نسخه چاپی
ارسال به دوستان

 فرصت رسانه براي توسعه استان

رضا وليان تابش*
همدان پرس؛ یک: روز جمعه استاندار همدان با حضور در نمايشگاه مطبوعات علاوه بر بازديد از غرفه‌هاي استان و برخي رسانه‌هاي ديگر از فرصت رسانه‌ها براي ياري توسعه استان استفاده بهينه كرد.

وي علاوه بر رسانه‌هاي مكتوب با حضور در برنامه گفت‌وگوي ويژه شبكه خبر نيم ساعت از آنتن اين شبكه بين‌المللي را به همدان و معرفي آن اختصاص داد تا نخستين استانداري باشد كه توانسته از رسانه ملي در اين سطح براي استان فرصت‌سازي كند.

در واقع روز جمعه، روز فرصت‌سازي رسانه‌اي براي استان بود كه به بهترين شكل از سوي استاندار انجام شد.

دو: رسانه‌هاي استان همدان در شرايط فرااستاني قرار دارند و عملكرد آنها ديگر در چارچوب استاني قابل ارزيابي نيست و از اين چارچوب بسيار جلوتر هستند.

حضور قدرتمندانه 2 رسانه بخش خصوصي استان در نمايشگاه كه با استقبال بازديدكنندگان و مسئولان برگزاري نمايشگاه همراه شد، نشان داد كه مطالب رسانه‌هاي استان قابليت همراهي افراد خارج از استان را دارد.

در واقع همراهي مطبوعات استان با توسعه، موضوعي عمومي است و به دليل نفع همگاني با استقبال همه حتي افراد غير همداني همراه مي‌شود و هيچ‌كس از توسعه گريزان نيست.

سه: محوري‌ترين شعار استاندار همدان كه از روز نخست بر آن تأكيد كرده، همت همگاني براي توسعه استان است.

وي در پيگيري اين شعار بر دوري از حاشيه نيز اصرار كرده است و با دوري از حاشيه توسعه را تنها با احياي داشته‌هاي استان و افزايش سرمايه‌هاي همدان پيگيري كرده است.

در اجراي اين شعار رسانه‌ها بسيار كوشيده‌اند و با همتي مثال‌زدني توسعه استان را مطالبه كرده‌اند و در اين راه هرگز از مدار انصاف و اخلاق خارج نشده‌اند.

در واقع توسعه استان فصل مشترك سياست‌هاي تمامي رسانه‌هاست و آنها به رغم اختلافاتي كه در نگاه و ديدگاه‌ها با هم دارند در موضوع توسعه و ضرورت توسعه استان هم نظر هستند و استان را براي رسيدن به توسعه ياري مي‌كنند.

چهار: مشكلي كه تاكنون در حوزه اطلاع‌رساني استان وجود داشته و مسئولان از جمله استاندار نيز بر آن تأكيد كرده‌اند، خارج نشدن اخبار مثبت از استان همدان و توجه رسانه‌هاي خارج از استان به اخبار منفي بوده است.

در اين زمينه درخواست استاندار از رسانه‌ها مبني بر مديريت اخبار منفي به نحوي كه آسيبي به توسعه و سرمايه‌گذاري استان نزند مورد توجه رسانه‌ها بوده است و توانسته‌اند با انتشار اخبار مثبت و مديريت اخبار منفي به جذب سرمايه‌گذار به استان كمك كنند.

البته روش استاندار در استفاده از فرصت‌هاي اطلاع‌رساني و معرفي توانمندي‌ها و استعدادهاي استان و تأكيد بر مطالبات و استحقاق‌هاي همدان در شكل‌گيري اين فضا بسيار مؤثر بوده است.

پنج: امسال پايان جشنواره مطبوعات كه تأكيدي بر حركت درست رسانه‌هاي استان در همراهي با توسعه بود و همزماني آن با گشوده شدن درهاي رسانه ملي به روي استان و توجه وي‍ژه به توسعه همدان، نويد بخش روزهاي خوب رسانه‌اي براي استاني است كه تاكنون از اين فرصت‌ها بهره نبرده است.

به طور قطع؛ استفاده از فرصت رسانه‌اي ساخته و فراهم شده از سوي استاندار عاملي است كه رسانه‌ها را به ياري و همراهي توسعه استان آورده است. عاملي كه تاكنون توجه كمتري به آن مي‌شد.



*روزنامه نگار
ایمیل مستقیم:   info@hamedanpress.irشماره پیامک:   500023370000
  برچسب ها: همدان

همدان

, همایش سرمایه گذاری

همایش سرمایه گذاری

نظر شما:
[ لطفاً از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید ]
نام: 
نظر شما: 
*
ایمیل: 
نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.
*       
 
 صفحه نخست | فرهنگ | مجلس | ورزش | حماسه | عکس | پیوندها | آرشیو | RSS
همدان پرس؛ رسانه آنلاین با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به همدان پرس است و باز نشر مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است
info@hamedanpress.ir