به گزارش همدان پرس؛ مدیر شرکت مخابرات منطقه همدان از مطالبه 15 میلیارد تومانی مخابرات منطقه همدان از مشترکین خبر داد.
محمدعلی گرزین با اعلام این خبر اظهار داشت: طرح حذف قبض گامی اساسی در راستای دولت الکترونیک، کاهش هزینه ها، حفظ محیط زیست بوده که سالهاست دغدغه دولت و مسئولین است.
گرزین در ادامه با اظهار گله مندی از نهادها، ادارات و مردم استان گفت: مخابرات منطقه همدان در حال حاضر بالغ بر 15میلیارد تومان از مشترکین اعم از مشترکین حقیقی و حقوقی طلبکار است.
وی ادامه داد: اجرای هر طرحی جدید خالی از چالش نبوده و طرح حذف قبوض نیز تا زمانیکه مشترکین با روشهای پرداخت کارکردتلفن خود آشنا شوند زمان بر خواهد بود.
گرزین با اشاره به مطالبه 15 میلیاردی مخابرات منطقه همدان از مشترکین، اظهار کرد: از 600 هزار شماره تلفن بدهکار استان همدان 70 هزار شماره تلفن در دو مرحله قطع شده است.
وی با بیان اینکه مشترکینی که تلفنشان قطع شده است در دو دوره گذشته بدهکار بوده اند، تصریح کرد: به تک تک مشترکین بدهکار در دو مرحله ارسال پیامک و حتی تماس تلفنی نیز صورت گرفته و سپس اقدام به قطعی شده است.
وی درباره پرداخت قبض تلفن ادارات نیز عنوان کرد: در ادارات نیز به تلفن های موبایلی که در مخابرات ثبت شده، پیامک اخطار داده شده بود و سپس تلفن ادارات قطع شد.
گرزین با اشاره به اینکه حذف قبوض کاغذی به تازگی آغاز شده است، اعلام کرد: طرح حذف قبوض کاغذی در ابتدای کار است و شامل همه شرکتهای خدمات رسان می شود، بنابراین همه مشترکین باید در اجرای این طرح کمک کنند.
وی بیان کرد: حذف قبوض کاغذی باعث کاهش هزینهها، صرفهجویی در مصرف کاغذ میشود اما اینکه مردم نسبت به پیامکهای شرکت مخابرات توجهی نکردهاند به علت بی اعتمادی به مسائل الکترونیکی است.
گرزین با اشاره ره به اینکه شرکت مخابرات ایران و مخابرات منطقه همدان ماهها قبل از اجرایی شدن این طرح اقدام به اطلاع رسانی کرده است گفت: شرکت مخابرات از هر طریق ممکن مانند ارسال پیامک، درج در پشت قبوض، رسانه های دیداری و شنیداری، مطبوعات و تمامی خبرگزاریها شهروندان محترم را از عزم مخابرات برای اجرایی شدن این طرح با خبر کرده است.
وی ادامه داد: طرح مذکور از اول مهرماه یعنی حدود 2 هفته است که به اجرا درامده و مشترکینی که با قطع کامل یا یکطرفه تلفن خودمواجه شده اند، مشترکینی هستندکه بدهی آنها بالغ بر دوماه شده است.
مدیر شرکت مخابرات منطقه همدان گفت: سه روش ساده برای دریافت هزینه کارکرد تلفن ثابت به مشترکین شامل؛ سامانه 2000 «باتلفن ثابت»، سامانه #2020* «با تلفن همراه » و وب سایت www.tci.ir می باشد که به محض پرداخت حتی در صورت قطع تلفن خط مشترکین حداکثر نیم ساعت بعد وصل خواهدشد و نیازی به مراجعه مشترکین به دفاتر وامور مشترکین نیست.
گرزین افزود: مشترکینی که از سایر درگاههای غیرحضوری مبلغ را پرداخت کنند بدلیل اینکه با تاخیر یک روزه بانک مربوطه در حساب مخابرات قرارمی گیرد لذا یک روز باید صبر کنند تا تلفن آنها وصل گردد.
پیشنهاد ما به مشترکین عزیز این است که حتما از سه روش فوق الذکر کارکرد تلفن خود را پرداخت کنند که در صورت قطعی خط تلفن سریعا وصل می شود تا نیاز به مراجعه حضوری به دفاتر و پرداخت هزینه اضافی نشود.
وی گفت: اگر مشترکین عزیز به هر دلیلی به دفاتر پیشخوان مراجعه کنند هزینه های که از آنها اخذ می شود مربوط به تعرفه خدمات خود دفاتر است و به مخابرات ارتباطی ندارد. |