پايگاه خبری همدان پرس، نخستين رسانه آنلاین استان همدان در عرصه اطلاع رسانی
 
 درباره ما | تماس با ما | تعرفه آگهی | شناسنامه | پیوندها | خبرنامه | آرشیو | نظرسنجی | ارسال مطالب | RSS
 
 صفحه نخست | فرهنگ | مجلس | ورزش | حماسه | عکس | شهرستانها | شهر و شورا
کد مطلب:  77960تاریخ انتشار:  3 بهمن 1401 - 10:26
نسخه چاپی
ارسال به دوستان

 مراقبت از چشم‌ها با چند اقدام ساده

روش‌های طبیعی زیادی برای مراقبت از چشم‌ها وجود دارد که سلامت چشم‌ها را در شرایط مطلوبی نگه داشته و از ناراحتی و آسیب به این عضو مهم و حساس جلوگیری می‌کند.
به گزارش همدان پرس؛ ایسنا نوشت: روش‌های طبیعی زیادی برای مراقبت از چشم‌ها وجود دارد که سلامت چشم‌ها را در شرایط مطلوبی نگه داشته و از ناراحتی و آسیب به این عضو مهم و حساس جلوگیری می‌کند.

روش‌های طبیعی مراقبت از چشم، انتخابی سالم و غیرتهاجمی برای بهبود سلامت چشم‌ها و بینایی است.

برای مثال ویتامین‌های مفید برای چشم‌ها از جمله آنتی اکسیدان‌ها در خوراکی‌های بسیاری موجود هستند. برخی تحقیقات حتی نشان داده‌اند که آنتی اکسیدان‌ها با کاهش احتمال ابتلا به بیماری‌های خاص چشم مانند تخریب لکه زرد (دژنراسیون ماکولا) ناشی از افزایش سن (AMD) می‌توانند از چشم‌ها و بینایی شما محافظت کنند.

مراقبت از چشم‌ها با چند اقدام ساده

خوارکی‌هایی مانند انواع بادام، انواع لوبیا، تخم مرغ، ماهی، کلم پیچ، پرتقال، اسفناج، توت فرنگی، سیب زمینی شیرین و غلات غنی از ویتامین برای محافظت از چشم‌ها بسیاری مفیدند. این خوراکی‌ها سرشار از آنتی اکسیدان‌های مختلف از جمله لوتئین و زآگزانتین، انواع امگا ۳، ویتامین‌های C و E و روی هستند. همه این آنتی اکسیدان‌ها در محافظت از چشم‌ها نقش به سزایی دارند.

همچنین برخی از ورزش‌ها علاوه بر فایده کلی که برای سلامت بدن شما دارند، فوایدی هم برای چشم‌ها و بینایی به همراه دارند. پیاده‌روی از جمله ورزش‌هایی است که فواید زیادی برای سلامت چشم‌ها دارد.

در حین پیاده‌روی می‌توانید از فواید نور خورشید برای سلامتی نیز بهره‌مند شوید اما فراموش نکنید که حتماً عینک آفتابی محافظ UV داشته باشید تا میزان قرار گرفتن در معرض نور UV کاهش یابد. هم‌چنین بهتر است از ساعت ۸ تا ۱۰ صبح و ۲ تا ۴ بعدازظهر از بیرون رفتن خودداری کنید.

بعلاوه توصیه می‌شود پس از ۲۰ دقیقه استفاده از صفحات نمایش، ۲۰ ثانیه‌ با نگاه کردن به فاصله‌ای دور به چشم‌های خود استراحت بدهید و از بروز علائم ناراحت کننده‌ای مانند تاری دید، خشکی چشم‌ها و خستگی چشم‌ها جلوگیری کنید.

به گزارش "فورآیز"، همچنین در نظر داشته باشید که در صورت داشتن عیوب انکساری چشم‌ها مانند آستیگماتیسم، دوربینی، نزدیک بینی یا پیرچشمی احتمال بروز این علائم در شما بیشتر است. در صورتی که هر گونه نشانه‌ای از نیاز به استفاده از عینک داشتید حتما با پزشک متخصص چشم مشورت کنید، چرا که استفاده از عینک‌های طبی بهترین راه حل برای جبران عیوب انکساری چشم‌هاست.
ایمیل مستقیم:   info@hamedanpress.irشماره پیامک:   500023370000
نظر شما:
[ لطفاً از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید ]
نام: 
نظر شما: 
*
ایمیل: 
نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.
*       
 
 صفحه نخست | فرهنگ | مجلس | ورزش | حماسه | عکس | شهرستانها | پیوندها | آرشیو | RSS
همدان پرس؛ رسانه آنلاین با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به همدان پرس است و باز نشر مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است
info@hamedanpress.ir