پايگاه خبری همدان پرس، نخستين رسانه آنلاین استان همدان در عرصه اطلاع رسانی
 
 درباره ما | تماس با ما | تعرفه آگهی | شناسنامه | پیوندها | خبرنامه | آرشیو | نظرسنجی | ارسال مطالب | RSS
 
 صفحه نخست | همدان ۲۰۱۸ | فرهنگ | مجلس | ورزش | حماسه | عکس | شهرستانها | شهر و شوراتلگرام همدان پرس اینستاگرام همدان پرس
کد مطلب:  578تاریخ انتشار:  10 آبان 1399 - 10:38
نسخه چاپی
ارسال به دوستان

 "همدان شهری بی برنامه در برندسازی"

علی دادوند*
به گزارش همدان پرس؛ در دنیایی که شهرها، نواحی و مکان‌ها برای جذب سرمایه از بخش‌های دولتی و خصوصی با یکدیگر رقابت می‌کنند، برند مکان یک عامل حیاتی است. 

با وجود اینکه برندسازی برای شهر و مکان، پیچیده‌تر از برندسازی یک محصول یا خدمت است بسیاری از شهرهای دنیا و ایران در این زمینه بسیار فعال هستند.

از نمونه های داخلی می توان به شهرهای تهران، اصفهان، یزد و تبریز اشاره کرد و از نمونه های بین المللی آن می توان به شهر میلان که به معماری، نیویوک به تنوع و پویایی و توکیو که به مدرن بودن شهره هستند، اشاره کرد.

برندسازی شهری مزایای فراوانی را با خود همراه دارد که می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

افزایش جذب گردشگر خارجی و داخلی، افزایش جذب سرمایه گذار داخلی، اعتبار و اطمینان نزد سرمایه گذاران افزایش نفوذ سیاسی داخلی(ملی) و بیرونی(فراملیتی) پس از برندشدن، مشارکت بهتر و مولدتر جهانی با سایر شهرها، دانشگاه‌ها و موسسات تحقیقاتی، خصوصی و دولتی و سازمان‌های بخش خصوصی پس از افزایش تداعی صحیح از برند، برند شهری بر میزان فروش محصولات و خدمات تولیدی شهر نیز موثر است.

برنامه برندسازی شهری به شهر هویتی فراموش نشدنی می‌دهد و ابزاری است که ارزش محوری و تمایز منحصر بفرد شهر را به سرعت منتقل می‌کند.

این هویت اگر طراحی شده و به نحو صحیح اجرا شود، مخاطبان تصویری مطلوب از شهر در ذهن خواهند داشت. اما در غیر اینصورت مدیریت ذهن مخاطبان، گردشگران و سرمایه گذاران بسیار دشوار خواهد بود.

برنامه برندسازی نقش مهمی در یکپارچگی فعالیتهای بخشهای مختلف دولتی و خصوصی دارد که این هماهنگی موجب ایجاد هم افزایی در برنامه های ارتباطی و تبلیغاتی شهر می گردد و پیامی هماهنگ به همه مخاطبان ارسال می کند.

اما چند سئوال مهم:

هویت شهر همدان چیست؟
گردشگران، همدان را باید به چه ویژگی هایی بشناسند؟
گردشگران باید چه تجربه ای از همدان داشته باشند؟ آیا معرفی و تبلیغات شهر همدان و زیر ساختهای آن با آن تجربه ای که گردشگران و سرمایه گذارن انتظار دارند در یک راستا است؟ 

و سئوالی مهم، اساسی و کلیدی اینکه؛ مدیران و مسئولان شهر همدان جهت ارتقاء برند شهری چه برنامه ای دارند و چگونه چنین موضوع مهمی مورد غفلت واقع شده است؟ 

امیدوارم مدیران و مسئولان شهری هم پس از چند شهر و استان پیشرو در کشور، فکری جهت تدوین برنامه برند شهری همدان نمایند.


-----------------------------------------------------------------
علی دادوند
دکتری مدیریت بازاریابی، مشاور و مدرس برندسازی
ایمیل مستقیم:   info@hamedanpress.irشماره پیامک:   500023370000
  برچسب ها: همدان‌پرس

همدان‌پرس

, برندسازی‌شهری

برندسازی‌شهری

نظر شما:
[ لطفاً از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید ]
نام: 
نظر شما: 
*
ایمیل: 
نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.
*       
 
 صفحه نخست | فرهنگ | مجلس | ورزش | حماسه | عکس | شهرستانها | پیوندها | آرشیو | RSS
همدان پرس؛ رسانه آنلاین با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به همدان پرس است و باز نشر مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است
info@hamedanpress.ir