حلول سال 1403 هجری شمسی بر شما مبارک
 
 درباره ما | تماس با ما | تعرفه آگهی | شناسنامه | پیوندها | خبرنامه | آرشیو | نظرسنجی | ارسال مطالب | RSS
 
 صفحه نخست | فرهنگ | مجلس | ورزش | حماسه | عکس | شهر و شورا
کد مطلب:  5969تاریخ انتشار:  17 آبان 1393 - 6:47
نسخه چاپی
ارسال به دوستان
اخبار ویژه » نمایشگاه مطبوعات ۹۳
امروز نمايشگاه بيستم مطبوعات آغاز به کار می کند؛

 نخستین حضور «همدان پرس» در نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها

مسئولان پایگاه اطلاع رسانی "همدان پرس" در غرفه این سایت ـ که در محل استقرار رسانه های استانی است ـ پذیرای شما بازدیدکنندگان محترم خواهند بود. بنابراین، شما می‌توانید با حضور در غرفه این سایت، علاوه بر آشنایی با نحوه فعالیت‌ این سایت خبری تحلیلی، انتقادها، پیشنهادها، پرسش‌ها و نظرات خود را با مسئولان این سایت در میان بگذارید.
به گزارش همدان پرس؛ امروز بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون مطبوعاتی افتتاح می‌شود.

مراسم افتتاحیه بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها با حضور علی جنتی، (وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی)، علی لاریجانی، (رئیس مجلس شورای اسلامی) و حسین انتظامی، (معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز شنبه، 17 آبان‌‌ماه ساعت 15 در طبقه دوم شبستان اصلی مصلای تهران برگزار می‌شود. بیستمین نمایشگاه مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری از 17 تا 23 آبان‌‌ماه با شعار «آزادی مسئولانه» در محل مصلای امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها به‌عنوان نخستین تجربه برگزاری اين نمايشگاه در کارنامه دولت یازدهم، از امروز رسماً آغاز به کارکرد تا وعده‌ها در زمینه تغییر در روند برگزاری نمایشگاه نسبت به دوره‌های قبل در میدان عمل محک بخورد.

از زمان تکیه حسین انتظامی بر کرسی معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد دولت یازدهم اهالی مطبوعات نگاه ویژه‌تری به این معاونت داشتند و حضور این چهره رسانه‌ای در جایگاه سیاست‌گذاری، انتظارات از این معاونت را افزون‌تر از گذشته کرد.

همین نگاه و سطح انتظار هم احتمالاً سبب شد تا انتظامی و تیم همراهش تن به برگزاری فوری و همراه با تعجیل نمایشگاه بیستم مطبوعات در موعد مقرر و مطابق با قالب‌های قبل ندهند و برای نزدیک‌تر شدن به کیفیت ایده‌آلی که خود برای برگزاری این رویداد مهم رسانه‌ای در نظر داشتند، سخن از تأخیر در برگزاری به منظور اعمال پاره‌ای اصلاحات به میان بیاورند.

به همین دلیل نمایشگاه بیستم با چیزی نزدیک به یکسال تأخیر نسبت به موعد مقرر در حالی آغاز به کار كرده که تغییرات در برگزاری آن بیش از گذشته زیر ذره‌بین اهالی رسانه‌ خواهد بود.

اصلاحات کلیدی در نمایشگاه
اهمیت به نقش رسانه‌ها در برگزاری نمایشگاه، حمایت از رسانه‌های بخش خصوصی در قیاس با رسانه‌های دولتی و شفاف‌سازی در راستای رفع سوءتفاهمات را می‌توان از اهم اصلاحات مدنظر مدیران تازه‌نفس معاونت مطبوعاتی در اين دوره نمايشگاه دانست.

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شعار نمایشگاه امسال را «آزادی مسئولانه» عنوان کرد.

به گزارش ايسنا، انتظامي در همين راستا گفته‌است: رسانه‌ها برای ایفای رسالت خودشان طبیعتاً باید آزاد باشند و شعار دولت هم آزادی مطبوعات در چارچوب قانون است و باید به این شعار پایبند باشد، متقابلاً رسانه‌ها هم نسبت به مسئولیت اجتماعی خودشان وظایفی دارند که باید به آنها توجه کنند.

در جشنواره بیستم برای نخستین‌بار ضمن طراحی سامانه جانمایی الکترونیکی غرفه‌ها در بخش‌های مختلف سالن برگزاری، رسانه‌های متقاضی بر اساس سرعت در فرایند ثبت‌نام و تکمیل فرم حضور در نمایشگاه از این امکان بهره‌مند بودند که خود محل استقرار غرفه خود را تعیین کنند که این امکان تا حدود بسیار زیادی سوءتفاهم همیشگی درباره حمایت‌ ویژه معاونت مطبوعاتی از برخی رسانه‌های خاص را رفع خواهد کرد.

اما نکته اینکه در زمینه رفع این سوءتفاهم که بیشتر رسانه‌های دولتی موضوع آن بوده‌اند، این‌بار معاونت مطبوعاتی صراحتاً حمایت از رسانه‌های بخش خصوصی در قالب ارائه تخفیف تا سقف ۵۰ درصد برای واگذاری غرفه‌ها را در دستور کار قرار داده است.

به گزارش مهر، انتظامی در نشست خبری نمایشگاه امسال درباره این رویکرد اینگونه توضیح داده بود: تعرفه‌گذاری رسانه‌های خصوصی با رسانه‌های غیرخصوصی متفاوت است. به این ترتیب رسانه‌هایی که دولتی یا متکی به درآمدهای عمومی باشند که تعداد آنها هم ۱۸۳ رسانه است، به میزان تقریباً دو برابر رسانه‌های بخش خصوصی با تعداد ۳۷۳ رسانه؛ هزینه اجاره غرفه پرداخت می‌کنند.

اظهارات حسین انتظامی در نشست خبری نمایشگاه بیستم مبني بر«جهت‌گیری کلی ما این است که از تصدی‌گری خودمان بکاهیم.»  مؤید دیگر رویکرد اصلی معاونت مطبوعاتی در زمینه برگزاری صنفی نمایشگاه مطبوعات است.

استمرار این رویکرد و نتایج آزمون‌ مقدماتی آن حین برگزاری همین دوره از نمایشگاه، می‌تواند دستاوردی مهم برای دوره‌های بعدی نمایشگاه مطبوعات محسوب شود.

انتشار شفاف جداول قیمت واگذاری غرفه‌های نمایشگاه و نیز سرعت در اطلاع‌رسانی آنلاین و پیامکی اخبار و تحولات مرتبط با برگزاری نمایشگاه از جمله وجوه تمایز این دوره از نمایشگاه به نسبت دوره‌های گذشته است.

در این راستا معاونت مطبوعاتی از همان ابتدا و هم‌زمان با انتشار فراخوان، در اطلاعیه‌ای تعرفه واگذاری غرفه‌ها بر اساس مساحت برای رسانه‌های دولتی و خصوصی را به تفکیک اعلام کرد. این شفاف‌سازی در کنار طراحی و ارائه سامانه جانمایی الکترونیک که پیش‌تر به آن ارائه شد را هم می‌توان از نتایج رویکرد تازه معاونت مطبوعاتی در راستای صنفی‌سازی برگزاری نمایشگاه ارزیابی کرد.

تفاوت‌ ديگر نمایشگاه بیستم در حوزه مسائل اجرایی، بحث تفکیک موضوعی و گروه‌بندی تازه رسانه‌هاست.

بنا بر اعلام معاون مطبوعاتی در این دوره گروه روزنامه‌ها با ۳۸ عنوان، خبرگزاری‌ها با ۲۰ عنوان، رسانه‌های آموزشی و تخصصی با ۱۱۶ عنوان، تشکل‌های مطبوعاتی و تشکل‌های مرتبط با رسانه چهار عنوان، نشریات سیاسی و اقتصادی ۶۳ عنوان، رسانه‌های عمومی و خانواده ۷۷ عنوان، رسانه‌های غیرفارسی‌زبان هشت عنوان، رسانه‌های فرهنگی ۴۵ عنوان، رسانه‌های کودک و نوجوان ۱۰ عنوان، مؤسسات رسانه‌ای ۲۴ عنوان، نشریات استانی ۶۷ عنوان و رسانه‌های ورزشی با ۱۳ عنوان در نمایشگاه حضور خواهند داشت.

در همین راستا رسانه‌ها و نشریات دانشجویی و خارجی در رسته‌های تخصصی گروه‌بندی شده‌اند تا امکان دسترسی علاقه‌مندان به آن آسان‌تر فراهم شود. طراحی بخش‌های تازه‌ای مانند بخش رسانه‌های دین و اندیشه و نیز بخش مختص روابط عمومی‌ها هم از ابتکارات معاونت مطبوعاتی برای این دوره از نمایشگاه است.

در نظر گرفتن بخش ویژه‌ای از نمایشگاه برای کسب‌وکارهای مرتبط با رسانه‌ هم تصميم ديگري است. در همین دوره ۳۳ عنوان متقاضی حضور در این بخش هستند که می‌تواند از جذابیت‌های نمایشگاه بیستم برای علاقه‌مندان و پیگیران رسانه‌ها باشد.

بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها از امروز تا ۲۳ آبان ماه در مصلای تهران با حضور علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی و حسین انتظامی، معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با شعار «آزادی مسؤولانه» در محل مصلای امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

پایگاه اطلاع رسانی اینترنتی «همدان پرس» که به عنوان نخستین رسانه خبری تحلیلی استان همدان آخرین تحلیل‌ها و گزارش‌ها از مهم‌ترین اتفاقات روز شهر همدان، استان همدان و ایران و جهان را به صورت آنلاین در اختیار مخاطبان خود قرار می دهد در چهارمین سال فعالیت برای نخستین بار در بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری و سایت های خبری حضور می یابد، بدینوسیله از تمامی مخاطبین گرانقدر دعوت به عمل می آوریم که با حضور در نمایشگاه مطبوعات از غرفه پایگاه اطلاع رسانی "همدان پرس" نیز دیدن فرمایند.

گفتی است، مسئولان پایگاه اطلاع رسانی "همدان پرس" در غرفه این سایت ـ که در محل استقرار رسانه های استانی است ـ پذیرای شما بازدیدکنندگان محترم خواهند بود. بنابراین، شما می‌توانید با حضور در غرفه این سایت، علاوه بر آشنایی با نحوه فعالیت‌ این سایت خبری تحلیلی، انتقادها، پیشنهادها، پرسش‌ها و نظرات خود را با مسئولان این سایت در میان بگذارید.

همچینین در راستای اطلاع رسانی آنلاین اخبار بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها سرویس «نمایشگاه مطبوعات» در همدان پرس راه اندازی شده است.
ایمیل مستقیم:   info@hamedanpress.irشماره پیامک:   500023370000
  برچسب ها: همدان

همدان

, نمایشگاه

نمایشگاه

, مطبوعات

مطبوعات

, وزیر

وزیر

, فرهنگ

فرهنگ

, ارشاد

ارشاد

نظر شما:
[ لطفاً از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید ]
نام: 
نظر شما: 
*
ایمیل: 
نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.
*       
 
 صفحه نخست | فرهنگ | مجلس | ورزش | حماسه | عکس | پیوندها | آرشیو | RSS
همدان پرس؛ رسانه آنلاین با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به همدان پرس است و باز نشر مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است
info@hamedanpress.ir