به گزارش همدان پرس؛ معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان همدان گفت: با راه اندازی سامانه جدید 081110 نیازهای پلیسی افراد کم شنوا و سخت گویش مرتفع خواهد شد.
سرهنگ حمید رضا سعید زاده در گفت وگویی اظهار داشت: با توجه به اعلام دستورالعمل هاي صادره ازناجا در خصوص راه اندازي سامانه امداد رساني به افراد سخت گويش و کم شنوا، خوشبختانه با پيگيري ها و هماهنگي هاي صورت گرفته این امکان در استان همدان فراهم شده است.
وی گفت: با اجرای طرح تجمیع خطوط مراکز 110در استان ودرراستای رویکرد هوشمند سازی ماموریت ها واقدامات پلیس جامعه محور، با تلاش های صورت گرفته، بستر زير ساختي خدمتی جدیداز مرکز فوریت های پلیسی 110در استان فراهم و با نصب نرم افزارهاي مورد نياز بر روي سامانه مذکور، برقراري ارتباط از طريق اپراتورهاي همراه اول و ايرانسل فراهم شد.
معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان همدان در خصوص نحوه ارتباط با این سامانه گفت: این گونه از شهروندان می توانند متن نیاز پلیسی خود را از طریق گوشی تلفن همراه دارای سیم کارت های ایرانسل و همراه اول به شماره 081110پیامک و مطمئن باشند در اولین فرصت به آنان امداد رسانی خواهد شد.
وی در ادامه با اشاره به 3 هزار تماس روزانه شهروندان با مرکز فوریتی پلیسی 110 استان گفت:این تماس ها به 2 حوزه عملیاتی و ارشاد وراهنمایی تقسیم می شود.
سرهنگ سعید زاده با اشاره به اینکه بیش ترین تماس ها با مرکز پلیسی 110 مربوط به اعزام مامورین در صحنه های حوادث می باشد گفت:موضوعات این تماس ها بیش تر در حوزه های راهور وتصادفات،جرائم عمومی علیه افراد و اموال، درگیری های فردی ومزاحمت ها می باشد.
وی بیان داشت: در حوزه راهنمایی وارشاد نیز بیشترین تماس در موضوعات فضای مجازی، اختلافات ملکی و مالی، مشاوره قضایی و اختلافات خانوادگی است.
معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان همدان در خاته گفت: برابر بررسی های صورت گرفته از مجموع کل تماس شهروندان با مرکز فوریت های پلیسی 110 استان در حدود 36درصد از تماس های مردمی در حوزه تماس های عملیاتی و در حدود 64درصد از تماس های مردمی و شهروندان مربوط به تماس های راهنمایی و ارشاد می باشد.