پايگاه خبری همدان پرس، نخستين رسانه آنلاین استان همدان در عرصه اطلاع رسانی
 
 درباره ما | تماس با ما | تعرفه آگهی | شناسنامه | پیوندها | خبرنامه | آرشیو | نظرسنجی | ارسال مطالب | RSS
 
 صفحه نخست | فرهنگ | مجلس | ورزش | حماسه | عکس | شهر و شورا
کد مطلب:  12694تاریخ انتشار:  27 دی 1396 - 15:36
نسخه چاپی
ارسال به دوستان
اخبار ویژه » صفحه نخست
مدیرکل ثبت‌احوال استان:

 ایستگاه سیار اخذ کارت هوشمند ملی در همدان افتتاح شد

همدان نخستین استانی است که طرح سامانه سیار ثبت نام متقاضیان کارت ملی هوشمند را مطرح و راه‌اندازی کرده است | در مجموع 12 واحد سیار در سطح استان پیش‌بینی شده که چهار واحد مربوط به همدان، دو واحد برای نهاوند، دو سامانه مربوط به ملایر و برای هر شهرستان نیز یک سامانه سیار وجود دارد.
به گزارش همدان پرس؛ مدیرکل ثبت احوال استان همدان گفت: همدان نخستین استانی است که طرح سامانه سیار ثبت نام متقاضیان کارت ملی هوشمند را مطرح و راه‌اندازی کرده است.

محمد علیپور در مراسم افتتاح ایستگاه سیار اخذ کارت هوشمند ملی، اظهار داشت:  تا کنون 54 درصد واجدین شرایط دریافت کارت ملی هوشمند استان همدان، درخواست خود را ارائه دادند و بیش از 50 درصد کارت خود را دریافت کردند اما متاسفانه هنوز جمعیت قابل توجهی باقی مانده‌اند.

وی تصریح کرد: هدف از طراحی این سامانه سیار که به عنوان طرح کشوری هم مطرح شده است، کمک به ثبت تقاضای واجدین شرایطی است که  به هر دلیلی امکان مراجعه مستقیم حضوری را ندارند.

پیش‌بینی راه‌اندازی  12 سامانه سیار ثبت تقاضای کارت هوشمند ملی در سطح استان

مدیر کل ثبت احوال استان همدان گفت: برای اولین بار سامانه‌ای را در استان راه‌اندازی کردیم و از طریق دفتر ارتباطی، عکس و اثر انگشت گرفته می‌شود.

علیپور افزود: این سامانه سیار برای مراکزی مانند بهزیستی، آسایشگاه سالمدان،  مدارس، زندان ها و حتی اداراتی که امکان مراجعه  ندارند طراحی و راه‌اندازی شده تا نیروهای سیار به آن‌جا مراجعه کنند و از طریق سامانه سیار تقاضای آن را ثبت کنند.

وی اظهار داشت: در مجموع 12 واحد سیار در سطح استان پیش‌بینی شده که  چهار واحد مربوط به همدان، دو واحد برای نهاوند، دو سامانه مربوط به ملایر و برای هر شهرستان نیز یک سامانه سیار  وجود دارد.

مدیر کل ثبت احوال استان با بیان اینکه پنج سامانه سیار ثبت تقاضای کارت ملی هوشمند نیز برای روستاها پیش‌بینی شده است، افزود: این واحد های سیار به افرادی که شراط مراجعه حضوری به دفاتر را ندارند کمک می‌کند تا ثبت نام خود را انجام دهند.

علیپور با بیان اینکه دفاتر پیشخوان دولت استان همکاری بسیار خوبی را با ما داشتند، گفت: برون سپاری دریافت تقاضا را به آن‌ها دادیم و تمام تجهیزات را خودشان تهیه کردند. ثبت تقاضا و تحویل کارت ملی هوشمند نیز در همین دفاتر انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه تا پایان برنامه پنجم، همه افراد دارای کارت هوشمند باشند، اظهار داشت: به دلیل بروز برخی مشکلات این برنامه به اتمام نرسید و دریافت آن تا پایان امسال ادامه دارد.

به گزارش تسنیم؛ مدیر کل ثبت احوال استان همدان گفت: در سال گذشته پروسه دریافت کارت ملی تا شش ماه به طول می‌انجامید اما در حال حاضر در  کمتر از 15 روز کارها انجام شده و پس از آن به متقاضیان پیامک داده میشود تا برای دریافت کارت خود به دفاتر پیشخوان مراجعه کنند.
ایمیل مستقیم:   info@hamedanpress.irشماره پیامک:   500023370000
  برچسب ها: همدان‌پرس

همدان‌پرس

, کارت‌ملی

کارت‌ملی

نظر شما:
[ لطفاً از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید ]
نام: 
نظر شما: 
*
ایمیل: 
نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.
*       
 
 صفحه نخست | فرهنگ | مجلس | ورزش | حماسه | عکس | پیوندها | آرشیو | RSS
همدان پرس؛ رسانه آنلاین با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به همدان پرس است و باز نشر مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است
info@hamedanpress.ir