پايگاه خبری همدان پرس، نخستين رسانه آنلاین استان همدان در عرصه اطلاع رسانی
 
 درباره ما | تماس با ما | تعرفه آگهی | شناسنامه | پیوندها | خبرنامه | آرشیو | نظرسنجی | ارسال مطالب | RSS
 
 صفحه نخست | فرهنگ | مجلس | ورزش | حماسه | عکس | شهر و شورا
کد مطلب:  12853تاریخ انتشار:  2 اسفند 1396 - 9:21
نسخه چاپی
ارسال به دوستان
اخبار ویژه » شهر و شورا
فرماندار همدان:

 دوربرگردان موقت در خیابان های منتهی به میدان امام ایجاد می شود

در شورای هماهنگی ترافیک شهرستان همدان مقرر شد دوربرگردان موقت برای اتوبوس ها و تاکسی ها در خیابان های منتهی به میدان امام ایجاد شود | قرار بر این شد یکی از طرح‌های پیشنهادی شهرداری مبنی بر ایجاد دور برگردان در انتهای خیابان‌ها برای دور زدن اتوبوس و ایجاد یک دوربرگردان با حداقل 100 متر فاصله برای تاکسی‌ها به طور موقت اجرا شود.
به گزارش همدان پرس؛ در شورای هماهنگی ترافیک شهرستان همدان مقرر شد دوربرگردان موقت برای اتوبوس ها و تاکسی ها در خیابان های منتهی به میدان امام(ره) ایجاد شود.

فرماندار همدان با تأکید بر اینکه، میدان امام(ره) با طراحی زیبایی که دارد نباید با ایجاد ترافیک و در میان انبوهی از اتوبوس و تاکسی محصور شود، اظهار کرد: اعتبار فراوانی برای زیباسازی این میدان صرف شده که وجود اتوبوس و تاکسی و ازدحام و شلوغی با هدفی که برای پیاده‌راه‌سازی خیابان‌ها دنبال می‌شود در تناقض است.

علی تعالی با تأکید بر اینکه نباید تاکسی و اتوبوس در میدان امام(ره) همدان توقف طولانی داشته باشد، اظهار کرد: اتوبوس‌ها باید به حالت چرخشی بدون توقف در میدان امام(ره) تردد داشته باشند، که البته این موضوع در طرح‌های پیشنهادی شهرداری قرار دارد اما نیازمند مطالعه بیشتر و زمانبر است.

وی در ادامه سخنانش با بیان این مطلب که حلقه مرکزی شهری همدان باید از ناوگان حمل و نقل عمومی خالی شود، تصریح کرد: متأسفانه در سال‌های گذشته این میدان به پایانه ناوگان حمل و نقل شهری تبدیل شده و نمی‌دانم چرا این میدان محل استقرار اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها شده است در حالی که میدان امام(ره) یکی از زیبایی‌های شهر همدان است.

وی در بخش دیگری از سخنانش ادامه داد: با وجود تاریخی بودن همدان و ورود گردشگران داخلی و خارجی به میدان امام (ره) و خیابان اکباتان، این فضا شایسته شهر همدان نیست.

تعالی با تأکید بر اینکه با آمد و شد هرگونه وسیله نقلیه عمومی اتوبوس و تاکسی در میدان امام(ره) شهر مخالفم، ابراز کرد: پیاده راه کردن خیابان‌های منتهی به میدان امام(ره) باید زمینه‌ای برای پیاده روی شهروندان باشد نه اینکه پنج، شش خودور هیدرولیکی را در این خیابان‌ها قرار بدهیم و حتی جوان‌ها هم سوار خودرو شوند.

وی به طرح‌های پیشنهادی از سوی شهرداری همدان برای ساماندهی اتوبوس‌ها و تاکسی‌های موجود در خیابان‌های منتهی به میدان امام (ره) اشاره کرد و گفت: قرار بر این شد یکی از طرح‌های پیشنهادی شهرداری مبنی بر ایجاد دور برگردان در انتهای خیابان‌ها برای دور زدن اتوبوس و ایجاد یک دوربرگردان با حداقل 100 متر فاصله برای تاکسی‌ها به طور موقت اجرا شود؛ چرا که باید طرح دور شدن تمام اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها از این خیابان‌ها به زودی اجرا شود و نباید زمانبر باشد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری، حمل و نقل و ترافیک و محیط زیست شورای اسلامی شهر همدان نیز در این جلسه، با تأکید بر اینکه نظر همه ما بر این است که اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها باید از میدان امام (ره) و خیابان‌های منتهی به آن حذف شود، گفت: اما اجرای این طرح زمانبر خواهد بود؛ چراکه باید پایانه‌ای برای آنها پیش‌بینی شود.

کامران گردان با اعلام اینکه طی امسال و سال آینده 60 دستگاه اتوبوس و با احتساب اتوبوس‌های 9 متری، 80 دستگاه به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر همدان اضافه می‌شود، اظهار کرد: بهترین طرح در شرایط فعلی ایجاد دور برگردان در خیابان‌های منتهی به میدان امام (ره) است.

وی در خصوص ساماندهی دست‌فروشان خیابان اکباتان هم ابراز کرد: چهار محل برای استقرار دست‌فروشان خیابان‌های منتهی به میدان امام(ره) در نظر گرفتیم و از طرفی دست‌فروشان گنجنامه و بلوار ارم هم ساماندهی می‌شوند و سازه‌هایی برای استقرار آنها در نظر گرفته شده است.

معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهردار همدان هم در این جلسه با بیان اینکه کسی رضایت از چالش ترافیک در محدوده میدان امام(ره) ندارد، اظهار کرد: در محدوده حلقه مرکزی شهر همدان هفت ناحیه ترافیکی وجود دارد که جمعیت این نواحی در سال‌های آینده افزایش می‌یابد.

موسی رسولی با اشاره به اینکه 30 درصد سفرهای داخلی همدان در این هفت ناحیه ترافیکی انجام می‌شود، افزود: سه راهکار برای کاهش ترافیک حلقه مرکزی شهر همدان توسط کارشناسان شهرداری همدان ارائه شده است.

این مسؤول به راهکار‌ها اشاره داشت و گفت: ساعت‌ها بحث و بررسی کارشناسی در ارائه راهکار‌ها صرف شده است که با هدف جداسازی ایستگاه اتوبوس و تاکسی، در خیابان‌های منتهی به میدان امام(ره) و حذف کامل خطوط تاکسی و اتوبوس از میدان امام(ره) است.

رسولی تصریح کرد: متأسفانه هم اکنون خیابان باباطاهر با ازدحام تاکسی‌های ون مواجه است و با وجود 9 خط تاکسی 453 تاکسی در این خیابان در حال تردد هستند.

وی با تأکید بر اینکه توقف اتوبوس‌ها در خیابان‌های منتهی به میدان امام(ره) باید به پنج دقیقه برسد، اظهار کرد: به تازگی خط ویژه اتوبوس‌ها از میدان بیمه تا امامزاده عبدا...(ع) راه افتاده و تا حدودی در کاهش ترافیک اثرگذار بوده است به طوری که این اتوبوس‌ها به هیچ وجه توقف زمان‌دار ندارند.

وی عنوان کرد: طرح جامع ترافیکی همدان با حضور کارشناسان مربوط باید مورد بازنگری قرار گیرد و تغییر رفتارهای ترافیکی نیز باید در نظر گرفته شود.

رسولی با اشاره به این موضوع که هرگونه تغییر ترافیکی در شهر باید مقطعی و به تدریج انجام شود، ابراز کرد: امیدواریم در سال‌های آتی، بتوانیم حذف اتوبوس و تاکسی از میدان امام (ره) را عملیاتی کنیم.

مدیر منطقه یک شهرداری همدان نیز دراین جلسه نیز با بیان اینکه اجرای هر پروژه در شهر باید در زمان معین شده به پایان برسد، بیان کرد: معتقدم تا زمانی که میدان امام(ره) با دید پایانه حمل و نقل شهری نگریسته شود جاذبه گردشگری این منطقه از شهر دیده نمی‌شود.

امیر فتحیان‌نسب عنوان کرد: جداره‌سازی پیاده‌راه بوعلی که تاکنون به تعویق افتاده، قرار است از ابتدای سال آینده توسط شهرداری در راستای تکمیل این پروژه انجام شود.
ایمیل مستقیم:   info@hamedanpress.irشماره پیامک:   500023370000
  برچسب ها: همدان‌پرس پیاده‌راهسازی

همدان‌پرس پیاده‌راهسازی

, دوربرگردان

دوربرگردان

نظر شما:
[ لطفاً از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید ]
نام: 
نظر شما: 
*
ایمیل: 
نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.
*       
 
 صفحه نخست | فرهنگ | مجلس | ورزش | حماسه | عکس | پیوندها | آرشیو | RSS
همدان پرس؛ رسانه آنلاین با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به همدان پرس است و باز نشر مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است
info@hamedanpress.ir